Je to jednoduché. K tomu, aby byl klub či diskotéka úspěšná nestačí pouze kvalitní program, ale hlavně kvalitní a systematický marketing a promotion. Ptáte se proč? Pokud o klubu nikdo nebude vědět, pokud od něj nebudou lidé očekávat to nejlepší, pokud se nebude dostatečně a kvalitně prezentovat, tak to prostě nepůjde.
Uvedeme si základní kategorie event marketingu.
1) Facebook
Dnešní populace lidí, kteří hledají zábavu je samozřejmě na sociálních sítích, jelikož je to pro ně ten nejrychlejší způsob komunikace. Takže, pokud nejste na facebooku, tak jako kdyby jste nebyli. To samozřejmě nestačí, důležitá je samotná komunikace a prezentace na této síti i to může velice ovlivnit vaší návštěvnost podniku.
Ptáte se, jak může ovlivnit chod vašeho podniku to, že vaše facebook stránka pořádně nefunguje? Ano, může, jelikož lidé chtějí mít informace o tom co plánujete, co budete dělat za akci, jakou hvězdu či umělce přivezete, jak vypadala akce, která již proběhla atd. a to co nejdříve. Říkáte si, facebook mi dělá syn a nebo známý, je tam stejně pořád :-) To je fajn, ale chatovat s přáteli je něco jiného než cílený event marketing, který má vést k vašemu zisku a budování jména.
2) Webová stránka
Ptáte se ,na co nám je webová stránka, když už máme facebook? Dobrá otázka, ale nezapomeňte, že nejste otevření pouze na jeden týden a pokud chcete vypadat důvěryhodně, tak je web stále vaší největší vizitkou, ještě předtím, než k vám lidé zavítají. Již několikrát se stalo, že facebook vypadl a v tu chvíli vaší návštěvníci nebudou vědět zdali ještě existujete. Další důvod je, že působíte věrohodně pro partnery (média, dodavatelé nápojů), umělce a kapely, které zvete a váš celkový image je tak na profesionální úrovni.
3) Grafika
Pokud máte krásný, kvalitní podnik a váš web a facebook vypadájí jako časopis sluníčko, tak to taky není způsob, jak se prezentovat. V dnešní době, kdy na nás působí mnoho různých reklam z každé strany, musíte vyniknout, ale né tím, že vaše grafika bude vypadat jako by jí dělalo dítě v programu malování :-)
Grafika je vaší tváří na které by se nemělo šetřit. Je potřeba si uvědomit, co váš návštěvník vidí, ještě předtím než se k vám vydá, co jej má nalákat, navnadit, proč by měl zavolat kamarády a sejít se právě u vás.
Pokud máte skvělou, chytlavou grafiku, tak vám opět nestačí pouze facebook a web k tomu, aby to vše fungovalo, je potřeba koordinovat online marketing (facebook, webové stránky, internet) a offline marketing (letáky, plakáty a další viditelné plochy), ale k ofline marketingu příště.
Toto jsou tři hlavní faktory a je jich mnohem více proč spousta podniků neuspěje a nebo, né tak jak by chtěli. Pokud jste došli až sem, je vidět, že to se svým podnikem myslíte vážně.
Pokud by jste rádi získali pomoc s marketingem a promotion, pro váš podnik, obraťte se na nás. Event marketing děláme pro několik institucí a věnujeme se mu s individuální péči již nějakou dobu. Pomůžeme i vám s budováním vaší značky.
Autor: Michal Slončík